Еве шест начини како да ја задржите главата кога Интернетот ќе ја изгуби. Од Заид Џилани во име на Научниот Центар за Подоброто.

Краткото видео стана вирално на социјалните мрежи, како што прават многумина. Се чини дека се прикажани тинејџери кои присуствуваат во маршот против абортус, како се соочуваат и се потсмеваат на еден постар домороден американец, предизвикувајќи револт од милиони низ социјалните медиуми.

Клипот стигна до вестите на кабелските терени. Познати личности се придружија на фраките. Нивното училиште во Кентаки на крајот одговори, велејќи дека ќе преземе „соодветни мерки, вклучувајќи и протерување“.

Но, првичниот наратив за видеото пропадна кога стана достапно целосното двочасовно видео од инцидентот. Не дека подолгото видео ги ослободува тинејџерите за лошо однесување, но стана јасно дека тие биле опкружени со возрасни чие однесување било полошо.

Непријателските интеракции меѓу демонстрантите и контра-демонстрантите се вообичаени на вакви настани и можно е доколку сите вмешани се ангажираат во продуктивен дијалог во различна околина, тие да можат да се поправат меѓусебно. Индијанскиот активист во видеото, Нејтан Филипс, подоцна се понуди да учествува во ваков дијалог за градење врски со студентите.

Но, тоа не е начинот на кој најчесто се игра бесот на социјалните мрежи. Племињата на социјалните мрежи имаат тенденција да го делат светот на добро и зло и бараат да ги казнат напаѓачите, а не да промовираат разбирање и промена - динамика што скоро сигурно ја влошуваат странски спонзорирани акаунти на социјалните мрежи, чија цел е да играат во социјалните поделби на Америка. Постои дури и истражување кое покажува дека обемот на морализирани твитови е поврзан со акти на насилство.

Како што пишува неврологот Роберт Саполски во својата книга издадена во 2017 година:„Однесувај се: Биологијата на луѓето во наша најдобра и најлоша состојба“: „казнувањето на кршењето на нормите е задоволувачко“, затоа што казнувањето на перцепираниот злосторник ослободува допамин, невротрансмитер кој се однесува на тоа како мозокот го обработува задоволството.

 

Казна и задоволство

Саполски цитира студија од 2004 година за да докаже нешто. Во таа студија, на играчите им се нуди можност да ги казнат другите кои се однесуваат неправедно во економска игра. Она што истражувачите откриле преку употреба на скенирање на мозокот е дека регионите на мозокот поврзани со наградата биле постојано активирани кога играчите доставувале казна, особено кога играчите требало да плаќаат за да казната. Казнувањето на другите се чувствува толку добро, дури сме подготвени да се жртвуваме за да го сториме тоа.

Невролошките награди што ги добиваме од казнување на луѓето е барем една од причините зошто луѓето се вклучиле во јавно исмевање. Во прединдустриската Англија, ова се појави во форма на осакатување, брендирање, камшикување и други форми на физичка тортура.

„Племињата на социјалните мрежи имаат тенденција да го делат светот на добро и зло и бараат да ги казнат престапниците, а не да промовираат разбирање и промена“. Заид Џилани

На крајот, овој облик на јавно исмевање беше одгласен нехуман. Уставот на САД вклучува одредба што забранува „сурово и невообичаено казнување“, делумно како реакција на честата употреба на тортура. Но, подемот на услугите на социјалните медиуми понудија уште еден начин за срамота во јавноста, со честа цел да ги направат целите персона нон грата - да не извршуваат какво било физичко мачење, но да ги направат помалку привлечни за работодавците и потенцијалните пријатели.

„Социјалните медиуми може да го направат тоа дури и повеќе наградувано отколку што е“, вели Вилијам Брејди, последокторски соработник во Јеил, кој ја проучува улогата на моралот, емоциите и социјалниот идентитет на Интернет. „Затоа што сега носи елемент на социјална реакција. Каде не само што ви е добро да изразите бес и да казнувате, туку сега сите ваши пријатели велат: saying Еј, ние го одобруваме ова, ние се чувствуваме добро. ’“

Со оглед на оваа моќна човечка психологија, што можеме да сториме за да ги деескалираме нашите сопствени бесни моменти на интернет?

Еве шест начини на кои можеме да ги собереме нашите дискусии и да избегнеме предвремени проценки на луѓе што ги познаваме само преку видеа или зборови што понекогаш се вадат од контекст.

 

1. Избегнувајте стереотипизирање на луѓе засновани на малку информации

Дел од причината што тинејџерите во Ковингтон предизвикаа ваква реакција на Интернет, особено кај членовите на политичката левица, беше сликата за ситуацијата во краткиот првичен објавен клип на Интернет. Тинејџерите беа насмеани бели момчиња, облечени во капа на про-Трамп „Направете ја Америка повторно голема“, со кои се соочуваат протестантите од домородните американци. Тоа е слика скроена за да предизвика бес во денешна Америка.

Многу набудувачи користеа ментална кратенка позната како „хеуристичка репрезентативност“ - за да направат претпоставки за тинејџерите засновани на стереотипи. Еден писател за „Атлантик“ веднаш го спореди инцидентот со бели толпи кои спречија Афроамериканците да одат во јавни училишта во 1950-тите, споредба што стана дискутабилна откако ќе се стави на располагање целосниот контекст на инцидентот. Не е дека трката не беше во игра во инцидентот; но разбирањето на влијанието на хеуристичката репрезентативност за тоа како ги гледаме настаните ќе го забави брзањето кон проценка.

Сите човечки суштества се подложни на стереотипи, а во некои апликации стереотипите можат да бидат корисни - на пример, ако се обидувате да одлучите дали е добра идеја да носите чадор за време на пролетното патување во Сиетл. Но, кога користиме ограничени информации за да ги вклопиме луѓето во стереотипи, честопати правиме негативни и неуки претпоставки.

 

2. Бидете свесни за „плуралистичкото незнаење“

Софија Москаленско, истражувач кој ја проучува радикализацијата, вели дека феноменот наречен „плуралистичко незнаење“ помага да се разгори бесот на социјалните медиуми.

Плуралистичкото незнаење е ситуација кога членовите на групата можат приватно да одбијат идеја, но тие веруваат дека повеќето други членови на групата веруваат во таа идеја, па затоа одлучуваат да ја прифатат. Откако нашите социјалните мрежи веројатно се состојат од луѓе со кои имаме тенденција да се согласуваме, се чувствуваме принудени да бидеме лути кога ќе ги видиме сите лути за нешто.

„Кога сме онлајн и ќе наидеме на некое парче политички театар гледаме луѓе кои се револтирани поради тоа, и тие користат експлозивни метафори, ние размислуваме:„ Леле, сите се чувствуваат на овој начин за ова “, вели Москаленско. „Со текот на времето, луѓето ги менуваат своите мислења повеќе да личат на она што го чувствуваат како општествена норма“.

 

3. Почуствувајте се во чевлите на вашите противници

Можеби некое однесување на тинејџерите било незрело и емоционално штетно. Како и да е, подолгото видео открива хаотична средина во која секој од нас можеби ја изгубил културата или се однесувал незрело - особено ако бевме тинејџери со ограничен поглед на светот.

Едноставно фрлање на нашите предрасуди и замислување себеси во нивни чевли може да помогне во намалувањето на температурата на разговорот преку Интернет.

Можеби се сомневате дека овој пристап може да работи, но е тестиран од истражување. Во 2005 година, истражувачите ги споија Палестинците со Израелците и побараа од сите да ги споделат тешкотиите во животот во нивното општество, а потоа да ја земат перспективата на другата страна. Оваа форма на дијалог значително ги подобри ставовите на двете страни едни кон други.

Ако овој пристап покажа ветување меѓу непријателите во смртоносен конфликт, тоа секако може да ја залечи поделбата меѓу тинејџерите што поддржуваат Трамп и оние кои му се спротивставуваат на претседателот.

 

4. Не плашете се да признаете дека не сте биле во право

Откако поголемиот контекст на инцидентот со тинејџерите во Кавингтон, некои вести кои ја промовираа приказната се обидоа да го прикажат целото средно училиште што го посетуваа како неаргументирано расистичко за да го одржат наративот жив. Доста коментатори двојно се намалија за оригиналниот наратив, игнорирајќи ги новите информации.

Ова не е изненадувачки. Човечките суштества природно не сакаат да признаат дека погрешиле. Но, нашите први впечатоци честопати се разбирливо неточни и треба да имаме понизност да ги признаеме своите грешки и да бидеме дарежливи кон другите кога прават грешки.

И покрај тоа што е тешко да се признае грешка на друга личност, пишува психологот Рик Хансон, има придобивки: „Тоа сече во срцето на ова прашање, ја намалува причината за нивната вознемиреност или лутина, дозволувајќи да преминете на други теми (вклучувајќи ги и вашите сопствени потреби), го вади ветрот од едрата ако ве ламинираат и ве става во посилна позиција да ги замолите самите да признаат вина “.

На социјалните мрежи, признавањето на вина има уште една придобивка: Тоа ќе поттикне етика на размислување и извинување што скоро сигурно ќе ја направи вашата мрежа попријатно место.

 

5. Вежбајте ја внимателноста да и пристапите на политиката со помалку вознемиреност и гнев

Дел од причината што гневот преку Интернет ги зафаќа луѓето е затоа што тие тешко можат да ја контролираат својата лична вознемиреност.

Но, истражувањата покажаа дека дури и краток период на медитација може да ве направи дарежлив и помалку лут кон другите. Во една студија од 2013 година, учесниците кои учествуваа во кратка медитација покажаа намалени предрасуди кон бездомниците; студија објавена следната година откри слични придобивки во однос на намалување на предрасудите кон Афроамериканците и постарите лица.


6. Фокусирајте се на индивидуалните карактеристики, а не на идентитетот на групата

Дали Филипс и тинејџерите имаат состанок што тој го предложил, тие би можеле да го започнат својот разговор не зборувајќи за политички прашања на Доналд Трамп или домородните американци, туку за себе.

„Земете здив пред да погодите враќање на тој твит или ажурирање на статусот. Во таа пауза, може да се запрашате: Каква личност сакам да бидам? “ Заид Џилани

Истражувањата покажуваат дека луѓето се повеќе сочувствителни кон препознатлива личност отколку кон група. Ако Филипс и тинејџерите можат да научат да се хуманизираат и почитуваат едни со други како индивидуи, тие ќе можат да водат поголема нијанса и емпатична дискусија за правата на домородните Американци и зошто некои гласаат за Републиканската партија, без подбивања и навреди.

Казната може да се чувствува добро во моментот - но реставративните решенија за социјалниот конфликт се тие што ќе создадат земја во која сите ќе можеме да живееме.